villanyauto
Also-Antal Csaba
antalcs at mail.matav.hu
Mon Jun 28 12:41:54 CEST 1999
A legjobb aksik is csak 110Wh/kg kapacitassal rendelkeznek, a benzin meg
durvan ennek a szazszorosat tudja. A kovetkezo problema, hogy az ures
aksit ugyanugy cipelni kell mint a telit. Az uzemanyag cella pedig tul
draga, nagymeretu, autos hasznalat eseten 1-2 ev lenne a tervezett
elettartama. A mukodesehez szukseges H2 gaz nehezen kezelheto,
termelesehez az elektromos aramot sokkal dragabban lehet megtermelni,
mint a benzint. Elobb utobb lenne ra ado. Inkabb amolyan robogofeleket
kellene aksi+villanymotor kombinacioval felszerelni, 4-500W
csucsteljesitmenyu motorral menne ugy mint a masfel loeros benzines
verzio, folyamatos uzemben 200W korul fogyasztana. Ezzel ritkan megy az
ember 10-30 percnel tobbet, egy nagyobb auto aksi is birna. Legfeljebb
nyar vegen cserelni kellene...
Hollandiaban lattam egy erdekes bringat. Kulsore normal
parasztmontembajk kinezetu volt, de volt rajta egy kicsi 30Ah korul
akkuumlator +villanymotor es a hajtolanc feszesegget mero szenzor. Ha
erosen tapostal bekapcsolt a motor es konyeden fel tudtal vele tekerni
barmilyen emelkedon, es konnyu volt vele az indulas. Fekezeskor ha nem
huztad be teljesen a feket akkor a motor generator modban beletoltotte
az aksiba a bringa mozgasi energiajat. Az aksi birta, mivel valamiyen
NiCa tipus volt.
udv
Csaba
More information about the Elektro
mailing list