Inverter

Valenta Ferenc vf at elte.hu
Mon Jun 14 17:14:21 CEST 1999


Thus spake Also-Antal Csaba:

> Na, lattam mar ilyen generatort. Sott azt is tudom hogyan mukodik.
> Egyebkent ugyan azt irtad le amit en: Ha kisutod, akkor ido kell a
> feltoltodeshez. A szalag altal szallitott toltesek pedig csak kis

Ha az akkumulatort kisutod, ido kell a feltoltodesehez.
Tehat az akku csak 'feszultseg-impulzust' tud leadni. (Ahogy te
irtad) Gratulalok...

> arammal valo terheles eseten adnak egyenaramu jelleget, a kisultes az

Attol fugg mi a kicsi... Kis vandegraf - kis aram. Nagy vandegraf -
nagy aram... Biztos azert irsz ilyeneket mert meg csak egyetlen
felhasznalasi teruletet lattad a Van de Graaf generatornak: szep
szikrakat lehet vele csinalni, hasonloan a Tesla-trafohoz.
Akik ismerik az eszkozt, tudjak hogy nem csak erre jo... Pl a nagy
reszecskegyorsitok elogyorsitoja altalaban egy linearis gyorsito,
es a gyorsito feszultseget gyakran egy Van de Graaf generator allitja
elo. Folyamatosan, tetszoleges ideig szolgaltat (nem is olyan kicsi)
aramot a gyorsitonak, stabil, allando feszultsegen. En magam a
klasszikus, szinte minden fizikakonyvben leirt kiserletet vegeztem el
vele: a ricinusolajba kevert grizszemek kirajzoljak az elektromos
ter erovonalait.

> nem ilyen. Az emlitett ionhajtomuben sem vandegraf generatort
> hasznalnak, mert eleg furcsa lenne urbeli korulmenyek kozott, hanem
> egyszeruen feltranszformalt feszultseget egyeniranyitanak.

Szerintem is, mert sokkal jobb a hatasfok. Kulonben is a napelemek es
az ureszkozok nuklearis energiaforrasai elektromos aramot szolgaltatnak
amit igy kozvetlenul fel lehet hasznalni. De nem Tesla-trafoval.
Az az eszkoz kb annyira hasonlit a Tesla-trafora mint egy TV sorkimeno,
vagy egy fenykepezogep vakujanak toltoje...

> udv
> Csaba

-- 
VF





More information about the Elektro mailing list