HDD autoban
Valenta Ferenc
vf at elte.hu
Fri Jun 11 23:20:52 CEST 1999
Thus spake Töreki Attila:
> Az autok legzsakjaiban alkalmazott gyorsulaserzekelo meg kisebb tomegu,
> megis hat ra a gyorsulas. A fejnel az a kerdes, hogy a legreteg
Persze... De ebben az esetben a gyorsulas miatt fellepo tehetetlensegi
erok nem tul nagy gyorsulas eseten joval kisebbek mint a rugoero,
ezert nem befolyasolja lenyegesen az eroviszonyokat.
> szoritorugo erejevel. Ha azonos nagysagrendu, akkor a legres nar nem
> biztos, hogy kibirja a godortol szarmazo plusz erot. Ha viszont
Nem, lehet hogy a legres kisebb lesz. Kerdes hogy a legparna vastagsaga
hogyan fugg a nyomoerotol? Valoszinuleg egyaltalan nem linearis, de
ha feltetelezzuk hogy igen, akkor is valoszinuleg jo par g kell ahhoz
hogy pl a felere csokkenjen.
> nagy a gyorsulas. Szerintem a fejek jobban viselik az elire allitott
> szerelest. Igy a godor eseten max savot ugranak. Utkozeskor meg ugyis
> mindegy.
Egyaltalan nem biztos hogy a fej megy tonkre, a precizios csapagyak
legalabb olyan kenyesek a gyorsulasra. Fuggoleges szereleskor a
csapagyak jobban terhelodnek, a fej viszont nem fog savot ugrani mert
jol ki van egyensulyozva. (Ellentetben a CD mechanikaval)
> --
> To:reki Attila
> mailto:toreki at kvif.hu
> http://toreki.kvif.hu
--
VF
More information about the Elektro
mailing list