villanyauto VILLANY TRABANT

ikurtos at hu.ibm.com ikurtos at hu.ibm.com
Fri Jul 2 17:52:14 CEST 1999


Sziasztok !

Ha mar ennyire belemerultetek a temaba, elokerestem egy regi,
temabaillo konyvet :
     Danka Miklos-Glofak Peter-Kiss Miklos:
GUMIKEREKES JARMUVEK VILLAMOS HAJTASA
Muszaki Konyvkiado, Budapest, 1980 (!)

A konyvben szo van a teljesitmenyigeny kiszamitasarol, leirja tobb
troli villamos vezerleset, hibrid uzemu megoldasokat, ir az energia-
tarolokrol, olom- lugos akku, tuzeloanyag-elemek, fem-ga'z akku,
leditokerekes energiatarolokat, akkutolto es cserelo berendezeseket,
leirja tobb kiserleti kocsi tapasztalatait. Peldakent leirja egy akkus
Trabant Kombi szamitasat, ezt roviden ide masolom:
A szamitas varosi uzemre keszult, ket szemelyre, 7db. 160 Ah-s 12V
akkuval, amik a csomagterben es a hatso ules helyen vannak.
A kocsi teljes tomege ket szemellyel 1050kg.
A szamitasnal egy EVIG EH 140 L4Pa vontatomotort vettek figyelembe.
(talan valami targoncamotor?)
A max sebesseg -vizszintes uton- 79km/h
gyorsulas 40km/h-ra    9s
                     60km/h-ra  15s
egy toltessel megteheto ut varosi forgalomban 80km.
Orszaguton, egyenletes sebesseggel a hatotavolsag 130km
A  motor csucsteljesitmenye 22kW
Figyelmet erdemel, hogy a mar felgyorsitott jarmu kis teljesitmennyel
-3.1kW- mozgasban tarthato, es az atlagos menetteljesitmeny is csak
7kW. Ez jol mutatja a hibrid megoldasok jogosultsagat.

1980 ota mar vannak kisebb sulyu akkuk, a konyv 390kg-al szamolt.
Regebben en is elgondolkodva neztem a gyarudvaron, kozvetlenul a
hatso kerekeken ket motorral meghajtott targoncak rodeozasat........

 Üdvözlettel







More information about the Elektro mailing list