gyujtas
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
Sun Dec 12 15:43:16 CET 1999
> Hi!
>
> Milyen gyujtast terveznetek autohoz-motorhoz?
Semmilyet, készen kapsz utólag szerelhetot, az újabb járgányokban
pedig gyárilag ott van.
> Tranzisztoros - helyettesiti a megszakitot
> Tirisztoros - nagyobb feszultseg
Akkor már inkább mosfet-el próbálkoznék, ha mégis muszáj.
> Jobb-e a hengerenkenti gyujtotrafo vagy jo a gyujtaselosztos
modszer?
Jobb a hengerenkénti, mert nagy fordulaton több ideje jut a primer
oldalnak, hogy felmágnesezze a vasmagot, tehát a szikra energiája is
nagyobb lesz. Ráadásul az elosztót kihagyhatod. Versenyautókban csak
hengerenkénti gyújtótrafó jöhet szóba.
> Kell-e burst, szikrasorozat, vagy inkabb egy nagy?
Passz. Mind a ketto mellett érvel a szakirodalom. Az egy nagy szikra
az kb a normál szikra energiájának 100-szorosánál kezdodik -> spéci
trafó, spéci gyertya kell hozzá.
> Milyen processzor alkalmas a mostoha korulmenyek kozotti
mukodesre, -20-tol
> +70 fokig?
Nem találtad el, autóban -40-tol +105 fokig tart az üzemi hom.
tartomány. Ipari kivitelu proci szerintem ki fogja bírni.
Ha ilyet fejlesztesz, sok sikert hozzá!
Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
More information about the Elektro
mailing list