gyujtas

Istvánfi Béla istvanfibela at matavnet.hu
Sun Dec 12 15:43:16 CET 1999


> Hi!
>
> Milyen gyujtast terveznetek autohoz-motorhoz?

Semmilyet, készen kapsz utólag szerelhetot, az újabb járgányokban
pedig gyárilag ott van.

> Tranzisztoros - helyettesiti a megszakitot
> Tirisztoros - nagyobb feszultseg

Akkor már inkább mosfet-el próbálkoznék, ha mégis muszáj.

> Jobb-e a hengerenkenti gyujtotrafo vagy jo a gyujtaselosztos
modszer?

Jobb a hengerenkénti, mert nagy fordulaton több ideje jut a primer
oldalnak, hogy felmágnesezze a vasmagot, tehát a szikra energiája is
nagyobb lesz. Ráadásul az elosztót kihagyhatod. Versenyautókban csak
hengerenkénti gyújtótrafó jöhet szóba.

> Kell-e burst, szikrasorozat, vagy inkabb egy nagy?
Passz. Mind a ketto mellett érvel a szakirodalom. Az egy nagy szikra
az kb a normál szikra energiájának 100-szorosánál kezdodik -> spéci
trafó, spéci gyertya kell hozzá.

> Milyen processzor alkalmas a mostoha korulmenyek kozotti
mukodesre, -20-tol
> +70 fokig?

Nem találtad el, autóban -40-tol +105 fokig tart az üzemi hom.
tartomány. Ipari kivitelu proci szerintem ki fogja bírni.

Ha ilyet fejlesztesz, sok sikert hozzá!

Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu







More information about the Elektro mailing list