kozponti zar
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
Mon Aug 16 11:00:03 CEST 1999
A Fiat Tipo-t nem ismerem, de a centrálzár úgy muködik, hogy minden ajtóban
van egy motor, ami a zárógombot mozgatja fel-le. A motorokat egy elektronika
vezérli, ami nem más, mint egy igen egyszeru idozíto. Az indítójelet vagy az
elso ajtó motorjában levo mikrokapcsolóról, vagy a távvezérlorol
(riasztótól) kapja. A mikrokapcsoló mozgó érintkezojét a testre (vagy
+12V-ra) szokták kötni. A bontó érintkezo megy az egyik indítóbemenetre, a
záró érintkezo a másikra. Ha megmozdítod a muködteto motort, átbillen a
mikrokapcsoló, és az indítóbemenetre testet adván elindítja az elektronikát.
Az meg behúzza az egyik relét, így megfelelo polaritással tápot ad a
motoroknak kb. 200 - 300 msec-ra, azok meg átmozdítják a többi muködtetot
is. Ha fordítva mozdítod a muködtetot, akkor a másik relé húz be, és a többi
muködteto is a másik irányba indul.
Az elektronikában a két relé teljes hídkapcsolású, tehát a két mozgó
érintkezore megy a motor, mind a 4db, párhuzamosan, polaritáshelyesen. A
bontó érintkezok testen, a zárók pedig tápon vannak, vagy fordítva.
Ha húzogatod az elso ajtó gombját, akkor a reléknek kattogni kell. Ha
kattog, de mégse megy: szakadt vhol a motorok vezetéke. Ha nem kattog: nem
kap tápot, nem kap vezérlojelet, vagy bedöglött az elektronika. Általában
két relé (vagy egy házban levo dupla relé) , két tranyó meg pár passzív
alkot egy vezérloáramkört.
Így érzésre szerintem vmi csatlakozási hiba lesz, vagy kiégett a bizti.
Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
More information about the Elektro
mailing list