Biztonsagi ventillator+ egy ventillator eletrajza

Kis Norbert norbi at kzs.hu
Fri Aug 13 14:03:11 CEST 1999


Szia!

>>A titok nyitja abban van, hogy igen kis szogben, de
>>a forgo henger hossziranyban el van csavarva. A levego igy nem egyenletes

>Nem hinnem, szerintem ha ilyet lattal, akkor annak valami gyartasi hibaja
>volt, ez okozhatta, hogy az egyik vegen mas intenzitassal jott a levego,
mint

Valamit rosszul fogalmazhattam, mert ez a normal fordulaton teljesen
egyenletesen nyomt. Szelso esetekben persze maskepp mukodik, de az
kulon dolog, lassan forgatva cigifusttel erdekes dolgokat mutat. ;-)

>a masikon. Amik nekem voltak, teljesen parhuzamosak voltak a lapatok a
>tengellyel, es egyenletesen fujtak teljes hosszban.

Lehet, de az sincs kizarva, hogy ott meg a lapatok profilja volt mas. Amit
lattam, azt nap mint nap latom, sot hasznalom is. Maga a henger abroncsai
vannak ugy elkeszitve, hogy pontosan egy rasztert (egy lapatnyit) el van
csavarva. Sajtolt termek, nem lehet hibas, vagy ha igen, akkor mind az.
Az kizart, hogy ez 'hiba', vagy veletlen. A lapatok rendkivul surun vannak
felrakva, bar viszonylag keskenyek. Mint irtam, ez egy A4-es fenymasolobol
lett kiszedve. Az is lehet, hogy a papirlapok emelese miatt ilyen, nem
tudom.

Abban is igazad van, hogy egyenes kivitel is letezik. A munkahelyemen van
egy ilyen ventillator. Ott nincs csavaras, viszont a haz tengelye zar be par
fokos
szoget a hengerrel. Itt is szandekosnak latszik a dolog.  Persze sokfele
tipus
lehet. Ha esetleg maga a lapat profilja csavart kisse, szerintem az is
hasonlo
hatast okozna. Az is lehet, hogy nagyobb hosszak eseten a csavaras a
hatasfokot noveli valami modon.

>Tenyleg erdekes lehet a fizikaja.
>Ket hatas versenyezhet egymassal a palast menten:
>A lapatok szoge miatt kivulrol befele harapna a levegot, masreszt a
>centrifugalis ero miatt kifele igyekvo levegot meg tangencialisan  meg is
>segiti, igy meginkabb kifele igyekszik.
S mi van a tuloldali szivo hatassal? Ennek rontani kellene a hatasfokot,
Ezek 
szerint ennek a masinanak nem lenne kituntetett iranya, mindenfele fujnia
kellene.  Az viszont keptelenseg, hacsak nem a henger vegein kapna betap 
levegot. 
Szerintem a haz formaja mervado, inkabb a turbina esete lehetne a modell
alapja. A belso legorvenyek miatt szamottevoen a henger belse lehet, hogy
nem is befolyasolja a mukodest. Csak felesleges, ket vegfalra feltaszitott
levego
jut igy a henger belsejebe, s szorodik szet onnan. Persze ez is csak otlet
volt. Vegul is a lenyeg, hogy mukodik. ;-)

Azert az se senki, aki kitalalta ezt a ventillatort. ;-)

>kifele indul el, ott megno. Ezt - gondolom - megfelelo legterelessel elo
lehet
>allitani, es kesz is. Na persze szamitassal nem tudnam kovetni.

Egy dolgozatot megerne a fosulin szerintem. Vagy nem? ;-)))

Udvozlettel:
	Norbi.




More information about the Elektro mailing list